Helgekurs i Taiji 37 - Tai Chi Chuan

Et unikt og opprinnelig Taiji system

Etter mange forespørsler i flere år, har vi nå ryddet av en helg til en magisk og uforglemmelig Taiji37 helg! Kurset holdes på Qigongsenteret i Oslo, 24-26. april.

Til påmelding

De 37 posisjonene i Taiji 37 er de opprinnelige posisjonene som all taiji baserer seg på. Virkemåten til Taiji 37-teknikkene er å vekke og aktivere Dantian (energisenteret) og rendyrke Taijijin (Taiji-krefter) hvorav de viktigste er vibrasjonskrefter, spontane bevegelseskrefter og mentale krefter. Disse kreftene er medfødt (latente) hos alle, men i de fleste menneskene er de “sovende”.

Opprinnelsen til Taiji er kampsport. Kampsport utøverne trente på aktivering av Dantian og når Dantian-kraft strømmet fritt gjennom energikanalene til utøveren, kunne denne kraften projiseres ut av kroppen og brukes til å bekjempe motstandere, selv på avstand.

I dag har Taijiquan beveget seg mer mot helseorienterte formål, men kreftene som brukes for helse og healing er akkurat de samme som de opprinnelige kreftene brukt i kampkunst.

Dr. Shen: "Den beste og raskeste måten å utvikle Taiji Jin er å praktisere Taiji37 (Taiji Jin betyr krefter som kan brukes til selvhealing, healing av andre eller i kamp)."

Kurset passer for både nybegynnere og de som allerede har erfaring med Taiji eller Qigong.

Har du spørsmål eller ønsker mer informasjon? 

Send oss gjerne en mail til [email protected] eller
kontakt oss på telefon: 412 37 938.

Til påmelding

Om instruktøren

Harald Øygard

Qigongsenterets instruktør Harald Øygard, har lang erfaring fra å undervise både små og store grupper. Han har studert Qigong, Taiji (Tai Chi) og Meditasjon m.m. i over 23 år og undervist i 17 år. I sentrum av hans undervisning står en pedagogisk tilnærming og individuell oppfølging slik at du som student skal få størst mulig utbytte av kurset.

Dette sier noen av våre kursdeltakere:

  • – Jeg har fått stor forbedring av korsrygg og meditasjonen min ble bedre nå som jeg har fått bedre holdning.

  • – Siden jeg har startet har jeg fått en enorm forbedring i kroppsholdning, søvn, energi og mental balanse.

  • – Jeg føler at jeg har blitt mer ledig og at treningen påvirker hele kroppen på en helt annen måte enn annen trening.

  • – Etter 4 mnd med trening har jeg opplevd reduksjon av stress, fjerning av nakkesmerter og lindring av skuldresmerter.